Swift

Cecelia Ahern - Az ​üveggolyók titka


"Sabrina Boggs egy nap rátalál amnéziás édesapja rejtélyes üveggolyó-gyűjteményére, és eseménytelen élete egyszerre megváltozik. Egyetlen napja van arra, hogy kiderítse, mi is történt a férfival, aki nem emlékszik a saját múltjára. 
Mikor alakult ki az édesapja gyűjtőszenvedélye, s vajon miért titkolta ezt hosszú évtizedeken át a családja előtt? Hová tűntek a gyűjtemény legértékesebb darabjai, és kik voltak az apa barátai, szerelmei? 
Sabrina sokkal nagyobb titokra bukkan, mint amit valaha el tudott volna képzelni, és a nyomozás során ráébred, hogy időnként a hozzánk legközelebb állókat ismerjük a legkevésbé."



Anya már olvasta Cecelia Ahern tollából A vétkest (a bejegyzés ide kattintva található), és akkor nagyon sok jót mesélt róla. Ebből fakadóan egyértelmű volt számomra, hogy a következő regényére én is benevezek. :)


Igazából furcsának, de egyben izgalmasnak találtam a címet, és azt, hogy egy üveggolyó köré milyen történet épülhet fel. Őszintén nem vártam azért olyan sokat, igazából csak egy könnyed kicsit túl romantikus, csöpögős regényre számítottam. De elég hamar meg kellett lepődnöm, mert a történet ettől sokkal mélyebb... Na de kezdjük is az elején. 

A történet két szemszögből két idősíkon át vezet. Egyrészt megismerjük a kisgyerek Fergus Boggst és családját. Részesei leszünk egy gyermek traumájából kovácsolt mindent jelentő hobbinak. Nem is gondolná az ember, hogy egy kis üveggolyó mekkora reményt jelenthet, és milyen mély szenvedélyé képes építeni magát. Szerettem ezeket a részeket, minden egyes Fergusról szóló fejezet magával ragadott. Mégis mély szomorúsággal vegyült minden egyes oldal, hiszen egyre jobban megértettem a lassan felnőtt emberré cseperedő férfi félelmeit, gyászát, és a vágyat, hogy elfogadják Őt...





Eközben a jelenben játszódó idősíkban Sabrinát felőrölik a szürke hétköznapok, házassága, gyerekei, és az unalmas munkája. Emellett pedig még édesapja is gondozásra kerül, aki nagyon sok emlékét elfelejtette, és sok homályos folt van az életével kapcsolatban. Nagyon nehéz időkön mennek keresztül, és sajnos belefásult ebbe a szorongással és keserűségből vegyülő mindennapokba. 

A történet akkor vesz érdekes fordulatot, mikor egy csomag érkezik a kórházba, és Sabrina átveszi, mielőtt apjához kerülne, attól félvén, hogy csak összezavarná őt. Ekkor döbben rá, talán nem is ismerte igazán az apját... Ettől a perctől kezdve az események felgyorsulnak, és csak azt vettem észre, hogy rám sötétedett. :)

Az ember nem is gondolná, hogy egy közeli hozzátartozónk akár kettős életet élhet, vagy van egy olyan arca, amiről semmit sem tudunk. Hogyan lehet valaki egy magának való családapa, míg előző este titokban részt vett a Golyózás Világbajnokságán, amit meg is nyert? Nagyon sok érdekes gondolatot vet fel ez a regény, és elgondolkodtatja az olvasót, hogy vajon Ő mennyire éli meg a saját életét? 

Igazából én egy romantikus csöpögős regényre számítottam, viszont egy olyan regényt kaptam, ami kicsit megviselt lelkileg... Nagyon rég éreztem azt egy szereplő iránt, hogy kedvelem, és megvetem egyben. Igazából teljesen összeférhetetlen érzések motoszkáltak bennem, de megjegyzem, nagyon rég éreztem egy regény olvasása során ilyen intenzív érzelmeket!

Nagyon izgalmas, mozgalmas, mély, és elgondolkodtató volt ez a regény, amit nagy veszteség lenne kihagyni az elolvasandó listáról. Bármennyire is hihetetlen, egy üveggolyó is hatalmas változásokat idézhet elő, és határozhatja meg az emberek életét...

A könyvet a Athenaeum Kiadó jóvoltából volt lehetőségem elolvasni, amit ezúton is nagyon szépen köszönök! 

A regény ide kattintva 20%-os kedvezménnyel vásárolható meg. :)


Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images