Swift

Stephanie Perkins - Ajándékba ​adlak /12 szerelmes ünnepi történet/



"Az Ajándékba adlak néhol torokszorító, máshol humoros történetei hagyományos ünnepeket örökítenek meg, de korántsem hagyományos szereplőkkel és helyzetekkel. 

David Levithan, többek között az Egy másik nap világhírű szerzője, egy eszeveszett karácsonyról ír, amelyben egy srác Mikulásnak öltözve próbálja meglepni barátja kishúgát. A félreértések és bonyodalmak elkerülhetetlenek, de mit szól majd a család, ha kiderül, hogy a Mikulás idén valójában szerelmet vallani jött? 
Gayle Forman, aki az Itt voltam című regénnyel szerzett több millió rajongót, Sophie és Russell világába enged bepillantást, ahol a kívülállás erény is lehet, és egy apró csoda akár szerelmet is hozhat az iskola falai közé. 
Noel súlyosan allergiás a diófélékre, Mags majdnem a biztos halálból hozza vissza. Minden évben együtt ünneplik a szilvesztert, de vajon van-e a más a barátságon túl is a számukra? Rainbow Rowell, az Eleanor és Park és a Fangirl népszerű írója négy varázsos éjszaka történetét meséli el."



A borítóval kimondottan elégedett vagyok egyrészt a barátságos színválasztás miatt, másrészről pedig a betűstílus szimpatikus, és csalogató. :)

Minden évben idő előtt ünnepi hangulatba kerülök, és ezt idén szerettem volna november végéig kitolni, de már az első novella után lázban égtem, és éreztem, ezt a csatát elvesztettem... :) Az első történet elolvasását követően péntek reggel már a munkanap végét vártam, hogy forralt bort szürcsölve beülhessek az olvasó zugomba, és átadhassam magam a további 11 karácsonyi történetnek. :)


Gondolom számotokra is kézenfekvő, hogy mindegyik történetet más-más író írta, és az írói stílusok is teljesen különbözőek. 

Mielőtt belekezdtem volna az olvasásba, volt a fejemben egy gondolat, hogy mire számíthatok. Az alcímből kiindulva én azt gondoltam, hogy kellemes néha túlcsorduló szerelmes sztorikkal szembesülök, amik a karácsony köré fonódnak, de ennyi.

Na most ehhez képest én 12 olyan szerelmes ünnepi történetet kaptam, amiből bár sem a szerelem sem az ünnepek nem hiányozhattak, mégis mindnek komoly mondanivalója volt, és nem egy történet szívet facsaró volt olvasni. Mély tartalommal rendelkeznek, és nem bugyuta szerelmes sztorikról van szó! 

Én naiv azt gondoltam, hogy majd egy nap alatt befalom, de nem így történt... Szívem szerint minden napra egy történetet hagytam volna, hogy legyen időm alaposan végiggondolni a cselekményt, és elmélkedni a történteken. Ezáltal biztos vagyok benne, hogy újra el fogom olvasni, mert nagyon pozitívan csalódtam, szeretem az ilyen stílusú történeteket. :)

Első gondolataimban úgy terveztem, mind a 12 sztorit összefoglalom röviden, de végül úgy döntöttem, kiemelem a számomra legmélyebb érzelmeket kiváltó meséket, novellákat. De azért elsőként lássuk csak hogy ki és mit hozott Nekünk:

Rainbow Rowell - Variációk éjfélre
Kelly Link - A hölgy és a róka
Matt de la Pena - Angyalok a hóban
Jenny Han - A sarkcsillagon megtalálsz
Stephanie Perkins - Csoda történt, Charlie Brown
David Levithan - Átmeneti Mikulás
Holly Black - Krampuszünnep
Gayle Forman - Mi a franc volt ez, Sophie Roth?
Myra McEntire - Söröshordók és kis Jézus
Kiersten White - Isten hozott a Kalifornai Karácsonyban
Ally Carter - Betlehem csillaga
Laini Taylor - A lány, aki felébresztette az álmodót

Szóval számomra már az első történet is mély benyomást tett (Rainbow Rowell - Variációk éjfélre), ahol Mags és Noel volt a főszereplő, és a szilveszter éjszakár élhettük velük újra évről-évre. Ahogy telt az idő, ők is felcseperedtek, az élet elsodorta őket, mégis minden évben a szilveszter közös volt. Ez a történet talán nem is a mély mondandója miatt vált emlékezetessé, hanem mert egyrészt felülmúlta a várakozásaimat, másrészről pedig átéreztem ezt az izgalmas és egyben nehéz, vágyakozással teli éveket, amiket Ők is megéltek, és azt az örömöt, amit egy olyan ünnep okozhat, amit már egymás karjában tölthetnek. Összegezve ez egy kedves történet volt, ami könnyeket csalt a szemembe. :)


A következő ami egyébként a legmélyebb nyomot hagyta bennem és kicsit fájdalmas is visszagondolnom rá, az Jenny Hall tollából származik, és a címe: A sarkcsillagon megtalálsz. Ez merőben más történet mint az előző, itt elrugaszkodunk a valóságtól, egészen a Mikulásig. 

Nataliet csecsemő korában találta meg maga a Mikulás, és az ajándékok kiosztását követően végül hazavitte az Északi-sarkra. Ahogy Natelie cseperedett, sose találta meg igazán a helyét az elfek között, és mindig is az emberek világába vágyott. Mégis beleszeretett egy elfbe, Flynnbe, de tudta, hogy elf csak elfbe lehet szerelmes, és Ő itt sose találja meg igazán a helyét... 

Mikor a Mikulás elvitte egy körútra, találkozott egy hozzá hasonló ember gyerekkel, akit évekkel később meg szeretett volna találni, de egyedül nem sikerülhetett neki. Viszont tudnunk kell, hogy amint kilép az emberek közé a Mikulás nélkül, mindent elfelejt, és nem fog többé emlékezni sem a Mikulásra, se Flynnre...

Ez egy nagyon nehéz történet volt, és nem is írnám le a végét, hogy elolvassátok, mert kár lenne kihagynotok, de nagyon nehezen találok szavakat rá... Az elengedés mindig egy végtelenül nehéz feladat, legfőképp, ha szeretetből engedünk el valakit... Ez egy csodás, és egyben tanító jellegű 'mese' volt, amit örökre az eszembe véstem.

Tudjátok nagyon nehéz akár egy mesét vagy történetet is kiemelni ezeken felül, mert mindegyik különleges volt a maga módján. Mindegyik tanított valamit, ami fontos ahhoz, hogy jó emberek lehessünk, és az ünnepek közeledtével kinyissuk a szívünket. 

A könyv felhívta a figyelmet a feltétel nélküli szeretet fontosságára, vagy arra, hogy milyen nehéz is a nélkülözés. Láttam és egyben átéreztem a család hiányát és annak újbóli közelségét. Azt a hihetetlen erős örömet, amit az egymásra találás okoz. Sok dolgot tanultam...

Ez a 12 történet teljesen más volt mint amire számítottam, és nagyon boldog vagyok, hogy lehetőségem adódott elolvasni. Ajánlanám mindenkinek hogy vegye kézbe, mert nagyon sokat adhat mindnyájunknak, és rávilágít azoknak a dolgoknak a fontosságára, amik nem az anyagi javakból származnak, mégis mindennél több pénzt érnek! 

A könyvet a Libri Kiadó jóvoltából volt lehetőségem elolvasni, amit ezúton is nagyon szépen köszönök. A kötet 5%-os kedvezménnyel rendelhető ide kattintva.



Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images