Swift

Kondor Vilmos - Szélhámos ​Budapest (Bűnös Budapest-ciklus 0.)



"A ​​fiatal Gordon Zsigmond nemrég tért haza Philadelphiából, ahová magánéleti válságok és a történelem viharai elől menekült. Tíz év távollét azonban hosszú idő, és itthon nem világlátott bűnügyi újságíróként, hanem Az Est lóti-futi zsurnalisztájaként tekintenek Gordonra amíg egy gatyarohasztóan forró napon, a Tabánban holtan nem találnak egy Szatmári nevű színészt és tőzsdealkuszt, akitől a szálak egy hírhedt amerikai szélhámoshoz vezetnek. 
A svindler Strosnider nagy balhéra készül Pesten, a kérdés csak az, hogy miképpen néz ki a milliókat érő átverés szereposztása, és hogyan tudna Gordon beépülni a svindlerek csapatába. Hajmeresztő kalandjaiban segítségére van Czövek, a szolgálatkész bértaxis, Piri, az izgalmasan vörös színésznőcske, Turcsányi bűnügyi szerkesztőségvezető és persze minden titkok ismerője, Tata, no meg az ő ínyenc lekvárjai. Feltűnnek még a kor elengedhetetlen szereplői: dizőzök és pincérek, kóristák és kíntornások, hamiskártyások és kibicek, főurak és utcalányok, korrupt rendőrök és besúgók, illetve mindezek hátterében a girbe-gurba utcákkal tarkított, mocskosan is csodaszép, szélhámos Budapest. 
Kondor Vilmos nemzetközi sikerű Bűnös Budapest regényfolyamát már nem kell bemutatni az olvasónak. Legújabb regénye azonban a Budapest Noir előzménytörténete, amelyből fény derül Gordon Zsigmond ifjúkorára, a tőzsdekrachok éveire és kedvenc zsurnalisztánk első pesti ügyére, amelyet a már ismert kalandok sora követ."


Alapjába véve támogatom a magyar írókat, és szeretném ösztönözni az olvasókat, hogy tessék egy kis hazait is kézbe venni. Ebből fakadóan nekem egyáltalán nem okozott gondot Kondor Vilmossal megbarátkoznom, szívesen vettem kézbe a kötetét. 

Egy barátnőm mesélt az íróról pont a regény megjelenése előtt, és állítása szerint teljesen más stílusban ír, mint ahogy mi azt megszokhattuk.  Ebben azt kell mondjam, teljesen igaza volt, valóban más. Viszont pont ez az a másság, ami véleményem szerint erősen megosztja az embereket. Szerintem a fiatalabb korosztálynak nem annyira jöhet be ez a régi szavakkal feltűzdelt budapesti életérzés, míg az idősebb korosztályt pont ez az, ami megfogja. 

Lelkesen fogtam bele az olvasásba, de kicsit szaggatottnak éltem meg, és nehezen lendültem bele magam is. Valahogy lassúnak éreztem a cselekmény, és nem vitt el a történet. Erősen kellett érnie a dolognak, amíg bele tudtam feledkezni a regénybe. Ez egyébként véletlenül sem Kondor Vilmos munkásságát minősíti, hanem úgy érzem én magam vagyok túl fiatal ehhez az írói stílushoz.

Maga a cselekmény egyébként attól függetlenül hogy lassú (és egyébként rendkívül alapos!) , izgalmas, és fenn tudja tartani a figyelmet. 

Ahogy magam is belekerültem a gatyarohasztó Budapest mozgalmas utcáiba és a kevésbé kellemes környékre, egyszerre éreztem magam szerencsésnek és szerencsétlennek egyaránt. A leírások olyan jól sikerültek, hogy egy tökéletes képet kaphattam a régebbi Budapestről, és emiatt erősebben is éltem meg a lecsúszottabb negyedeken való ténfergést, amíg bele nem botlottunk a cselekmény egyik kulcsfontosságú szereplőjébe: Szatmári Dezi holttestébe.

A nyomozás izgalmas kalandokat rejtegetett magába, amibe nem csöppenhet bele akárki, csakis Gordon Zsigmond. Megismerjük a svindlerek világát, és az alvilágban találjuk magunkat... 

Mint mondtam, szerintem ez egy idősebb korosztálynak szóló regény, de ettől függetlenül elismerem Kondor Vilmos munkáját, hiszen érződik, hogy komoly munka előzte meg a regény elkészülését. :)

A könyvet a Libri Kiadó jóvoltából volt lehetőségem elolvasni, amit ezúton is köszönök! A könyvet ide kattintva 20%-os kedvezménnyel van lehetőségetek megvásárolni. 


Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images