Swift

Borsa Brown - Az Arab szeretője


"Érzelmes és sokkoló.
Történet egy nem mindennapi szerelemről egy szaúdi herceg és egy magyar nő között.
Csillának nincs egyszerű élete. Egyetemista, de az élet száz felől osztogatja neki a pofonokat. Alkoholista édesapja, és rákos édesanyja mellett azzal is szembe kell néznie, miként változik az öccse a drog hatására egy egészen más emberré. Egy tolmácsmunka alkalmával összehozza a sors egy szaúdi férfivel, aki felforgatja az életét.
Az Arab szeretője című regény Az Arab párhuzamaként a másik oldalról, a nő szemszögéből mutatja be egy szerelem kibontakozását, egy különleges kapcsolatot a két különböző kultúrából érkező ember között, egy fiatal lány felnőtté válásának történetét.
Borsa Brown egyedi, szókimondó, ugyanakkor érzelmes és szenvedélyes, erotikában bővelkedő írásai nem véletlenül váltak az olvasók kedvenceivé. A két regény szépen egészíti ki egymást, egészen más érzéseket adva át az olvasónak, miközben egymástól függetlenül, külön-külön is megállják a helyüket.
Ha még nem olvastad Az Arab című regényt, ezek után biztos kedvet kapsz hozzá."

Az Arab nekem nagyon tetszett, ezért is mindenképp el szerettem volna olvasni a sorozat második részét. Bár Az Arab szeretője egy trilógia része, mégis külön is megállja a helyét, mert így is egy teljesen kerek történetet kapunk.
Sokaknak bejött Gamal stílusa, amit egy idő után én is megszoktam, és megkedveltem, mégis az első helyet Csilla kapta. Ezért örültem, hogy a történetet az Ő szemszögéből is megismerhetem, és megtudhatom, mit is gondolt különböző szituációkban.
Bár az ötletet nagyon jónak tartom, hogy ezt az egész eseményt egy nő és egy férfi szemszögéből mutassa, mégis Az Arab után gyengének éreztem.
Hogy miért? Mert számomra a regény erőssége pont abban rejlett, hogy egy olyan férfi szemszögéből készült a könyv, ami olyan messze áll tőlünk, mint a japán nyelv. Végtelenül izgalmas, hogy egy teljesen más kultúra hogy ítéli meg a szokásainkat, és hogy néz a ránk, Európaiakra. Az arab kultúra mondhatni 180°-os ellentéte a mienknek, és ebből adódóan nagyon sok konfliktus akad a szereplők között, és egyébként mint olvasó, lelkiekben mi is intenzíven éljük meg az eseményeket.
A regényben Csillát jobban kedveltem az első részben, mégsem szippantott be az élete, az Ő oldala, mert ez már egy tipikus romantikus könyv volt, nem éreztem, hogy nyújtana valami újat.
Voltak olyan helyzetek az előző kötetben, amit nem teljesen értettem, vagy kis kérdőjelek maradtak utána, de ez a könyv igazából meg is válaszolta, szóval örült a lelkem, hogy nem maradtak bennem kérdések. :)
Ami valahol elszomorító, más oldalról pedig bosszantó volt, az a sok kín, amit ennek a nőnek meg kellett élnie... drogos tesó, alkoholista apa, és haldokló anyuka. A fele könyv az ő életükről, szenvedésükről, kilátástalan jövőjükről szólt, ami nem esett jól. Persze vannak ilyen családok, és nem lehet olyan sok örömteli percet belefűzni egy ilyen családi életbe, mégis egyszerűen lehangoló volt... 
Ami a könyv felétől örömet csempészett a sorok közé, az a kis lurkó volt, aki ismét összehozta őket, és neki hála újra egymásra találhatott Gamal és Csilla. Bár mint hivatalos család, elég csekély lehetőség volt az egyesülésre, mégis akinek kellett, szemet hunyt Gamal itteni életére, és elfogadta... Csodálatos volt látni, hogy egy ilyen kis teremtmény mennyire megváltoztatja az embereket, és az emberek életét. :) 
Mindent egybevetve Az Arab szeretője jól kiegészítette az első kötetet, nem volt rossz, de nekem az előző rész jobban tetszett. Még idén meg fog jelenni a kötet 3. része, ami a kettejük lányáról fog szólni. Kíváncsi leszek rá, és biztos el fogom olvasni, mert ez ismét az arab világban fog játszódni, ami egy nagyon érdekes kultúra, szívesen olvasok róla (bár részese semmiképpen nem lennék). Biztos vagyok benne, hogy sok izgalmas pillanatot fog tartogatni. :)
A könyvet az Álomgyár Kiadó jóvoltából volt lehetőségem elolvasni, amit ezúton is nagyon szépen köszönök! :)
Felkeltette az érdeklődésed? Ide kattintva 20%-os kedvezménnyel van lehetőséged megrendelni!

~Emese~

Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images